Home / SEO / Jak na rychlé SEO? Nijak!

Jak na rychlé SEO? Nijak!

Rychlé SEO chce snad každý od chvíle, kdy poprvé v životě uslyšel o optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Rychlého SEO je po internetu stále spousty, je levné a hlavně je téměř bez práce. Zní to jako dlouho hledaný ideál, který provozovatelé internetových stránek hledali a konečně ho našli. Není to sice optimalizace, která se dá zapnout pouze stisknutím tlačítka, ale pořád je to skvělý způsob, jak získat nové návštěvníky z přirozených výsledků vyhledávání.

 

Koncept rychlé optimalizace může znít sebelíp, ale za týden SEO udělat nejde

 

Naše služby

Chci vědět víc

Proč vybrat nás?

Chci vědět víc

Hlavními činnostmi, které jsou časově náročné, jsou analýza dat, analýza odkazových příležitostí a linkbuilding. Nejdéle se zastavíme právě u linkbuildingu, který se nedá ani časově ohraničit. Linkbuilding by totiž měl být neustávající činností a každý výpadek nepůsobí přirozeně na odkazový profil a nepřirozený profil vypovídá o snaze manipulovat s výsledky vyhledávání, a to žádný z vyhledávačů nemá rád. Ostatně jakákoliv manipulace s výsledky je činností, za kterou může být udělena penalizace od vyhledávače Google (průvodce webmastera od googlu zde).

Proč nejde SEO udělat rychle?

Pokud si objednáte SEO pro svůj web, musíte vedět, že vše není jen o samotné optimalizaci. Stejně jako u kterékoliv jiné marketingové činnosti musíte důsledně zanalyzovat podmínky, ve kterých se má tato činnost realizovat. Není vyjímkou, kdy dojde na situaci, že celá optimalizace je v daných podmínkách nerealizovatelná, ať už z důvodu rozpočtových omezení, nebo není z nějakého důvodu doporučována jako nejvhodnější cesta k získání návštěvnosti. Proto je nezbytné nejprve celou situaci prozkoumat, proniknout do situace, která v odvětví webu panuje, a dobře se s ní seznámit. Od výsledků této analýzy  se optimalizace webu odvíjí, a proto je nutné nic nezanedbat. Znáte tu situaci, kdy investujete mnoho času a prostředků, abyste po půl roce zjistili, že vše bylo zbytečné kvůli prvotní dezinformaci? Přesně toto nechcete, aby se Vám při optimalizaci stalo.

Analýza dat

První činností, která zabere určitý čas je analýza dat, bez které je optimalizace pouze střílením naslepo. Při analýze dat je rozhodující, zda se začíná kompletně s novým webem nebo již web nějakou dobu běží a o jeho návštěvnosti byla sbírána data například v Google Analytics. Mít již rozběhnutý web s nasbíranými daty o návštěvnosti je velikou výhodou. Z historických údajů o přístupech na web se dá vysledovat, odkud nejvíce návštěvníků proudí a na které kanály se nejvíce zaměřit. K posouzení kvalitních zdrojů návštěvnosti (přirozené výsledky vyhledávání, odkazy, placené vyhledávání, sociální sítě) nejvíce využijeme hodnotu o množství návštěvnosti a bounce rate daného zdroje.

Pokud je web na svém začátku a je budován kompletně na zelené louce, nezbývá než vyjít z informací, které má provozovatel k dispozici o tématu webu, cílové skupině a dalších. Z těchto údajů může vysledovat, zda se zaměřovat více na vyhledávače Seznam.cz nebo Google.com. Všechny tyto přípravy se musí před samotnou optimalizací vykonat, aby byla optimalizace webu dobře cílená a eliminovaly se kroky, které nebudou maximálně účinné.

Odkazové příležitosti

Ve vztahu k linkbuildingu je nutné projít ještě jednou částí analýzy. Jedná se o analýzu odkazových příležitostí, kterou vytipujeme ideální webové stránky pro případnou spolupráci při tvorbě odkazů. Hledání odkazových příležitostí by se opět dalo podřadit pod analýzu dat, protože vlastně analyzujeme konkurenci a snažíme se z konkurence udělat možné spolupracující objekty pro výměnu odkazu. Bez řádné analýzy odkazových příležitostí, které jsou cíleny na určitá klíčová slova, se SEO dělá jen velice těžko a jedná se opět z části o střelbu na slepo. Z jiných článků, které jste si mohli na našem webu přečíst, můžete usuzovat, že každý odkaz není stejný, protože každý přenáší jinou hodnotu a jinak silný signál o své kvalitě.

Neméně důležitou součástí je také evidence odkazových příležitostí, která v budoucnu ušetří mnoho času při sbírání dalších odkazů.

Rychlý linkbuilding nefunguje

Analýza dat i sběr odkazových příležitostí jsou časově náročné činnosti, ale dají se dodat ve stejné kvalitě velice rychle, pokud je činnost dobře organizovaná a věnuje se jí více lidí. Zde tedy nebude ten pravý háček, proč SEO rychle udělat nejde. Hlavní problém je nutné hledat v signálech, které se rychlým SEO vyhledávačům předávají. Který z příkladů byste vyhodnotili z hlediska vyhledávačů jako relevantní web, který dokáže skutečně poskytovat relevantní informace a je doporučován samotnými uživateli internetu? Následující grafy ukazují počet webových stránek, které odkazují na jeden konkrétní web. Tyto grafy tedy zobrazují vývoj počtu odkazů, které na stránku směřují, v čase ( zde během 3 měsíců). Stojí před Vámi dva příklady a pokuste se rozhodnout:

1)

Správné časové rozdělení nárůstu zpětných odkazů

2)

Příklad, špatné rozdělení nárůstu počtu backlinků

V každém z grafů je zobrazen nárůst počtu odkazujících domén na danou webovou stránku. Zkusme se opět vrátit k základům práce vyhledávacích algoritmů.  Vyhledávače fungují takovým způsobem, že se snaží najít přesné odpovědi na pseudodotazy, které každý denně zadáváme do vyhledávacího okénka. Jako dlouhodobě nejspolehlivějším ukazatelem kvality webu, od které se odvíjí umístění ve vyhledávači, se ukázal počet odkazů a v poslední době především jejich kvalita, které na danou stránku směřují.

Nyní se teprve dostáváme k důvodu, který nám dá odpověď na dřívější otázku. Jak se projeví na kvalitě webu znatelné výkyvy v počtu odkazů? Obsah zpravidla nemizí z webu tak často, aby se projevil ve snížení nárůstu počtu odkazů. Pokud máte web, který pravidelně získává v průměru 30 dokazujících domén měsíčně po dobu šesti měsíců a najednou nezískává odkazy žádné, je logické, že na webu není něco v pořádku. Vyhledávač si může oprávněně myslet, že obsah stránky je změněný a již nemusí být pro jeho návštěvníky přínosem. Může si ale také myslet, že se někdo snažil s výsledky vyhledávání manipulovat a v nějakém okamžiku s manipulací přestal. Nemusí to tak být vždy, takže strach z penalizace je v tomto případě neoprávněný.

Vyhledávače svým návštěvníkům chtějí poskytovat dlouhodobě relevantní informace, které na internetu zůstávají a jsou plynule doporučovány. Není to však vždy. Existují webové stránky, které prezentují nový obsah a ten přiláká velké množství odkazujících subjektů v jednu chvíli. To se projevuje na výkyvech v počtu odkazů. Kdyby tento faktor byl jako jediný hodnotící, byl by to zřejmě problém. Naštěstí se jedná jen o jeden z mnoha faktorů ovlivňující výslednou pozici webu ve vyhledávači.

Co si zapamatovat a chcete SEO rychle?

Málokterá činnost s důležitým dopadem má dnes krátký průběh, který se dá jednoduše a během několika dní odbýt a čerpat tak všechna pozitiva, která tato činnost nabízí. Optimalizace pro vyhledávače není výjimkou. Už jen proto, že první stránka vyhledávače má omezenou kapacitu, nemůže být optimalizace jednoduchá. Každý se na první stránku snaží dostat a vynakládá tomu značné úsilí, aby svoji konkurenci předstihl.

Doufáme, že, kdo se dočetl až sem, se dozvěděl, proč vlastně SEO rychle udělat nejde. Snahou článku bylo uvést alespoň několik důvodů, proč v krátké době kvalitní SEO  udělat nelze. Není však nemožné, že jednoho dne nebude optimalizace otázkou týdne. Stačí jen, aby první stránka SERPu byla nafukovací, potkali jste SEO specialistu se zázračnými schopnostmi nebo někoho v Googlu pořádně uplatili.

Pokud jste se tedy dočetli až sem, budeme velice rádi, když v komentářích zanecháte svůj názor na tento článek nebo popíšete svoji zkušenost s rychlou optimalizací.

Počet komentářů: 1

  1. Pěkný článek, díky za nové informace

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>