Home / Blog / Poměr cena/kvalita a SEO

Poměr cena/kvalita a SEO

Dnes se podívám zase z jiného úhlu pohledu na některé nabídky SEO optimalizace, kterých je na internetu stále víc než dost. Na jednu takovou jsem shodou náhod při práci narazil a rozhodl jsem se o ní napsat víc. Je totiž velice lehké nechat se zlákat nízkou cenou a seznamem konkrétních úkolů, které na první pohled vypadají velice efektivně. V optimalizaci pro vyhledávače platí víc než kde jinde, že není vše zlato, co se třpytí.

Pokud je pro Vás web skutečně důležitý, svěřte ho do rukou lidem, kteří SEO skutečně rozumí.

Naše služby

Chci vědět víc

Proč vybrat nás?

Chci vědět víc

„Kvalitní SEO“

O co tedy šlo? Poptávka byla po optimalizaci magazínu zaměřeného na sport, což je poměrně příjemná situace, protože máte k dispozici velké množství obsahu, který se dá propagovat. Navíc obsah pravidelně přibývá, takže magazín čerpá i „boost“ od vyhledávače za často aktualizovaný web. Navíc se dá redakce využít pro sepsání článků, které se dají s odkazem umístit i na jiné weby. Zkrátka vychozí podmínky jsou velice dobré.

Přestože se SEO dá dělat různými způsoby, existují způsoby lepší a horší, a to jak provedením tak i cenou. Objevují se i takové, které zdarma slibují automatické věci a další nesmyslnosti. Zde je ukázka toho, jak může nabídka na SEO optimalizaci vypadat(a taky tak některé vypadají).

  • Registrace do vyhledávačů: zdarma
  • Vložení do záložkovacích webů: 100kč
  • Napsání 5PR článků s publikací na PR weby: 500kč
  • Vytvoření 3 minisites: 900kč
  • 50x linkbuilding do tématických diskuzí: 750kč

A to je celé, během týdne uděláno a hotovo. Více času na celý tento seo balíček ani nemůže být potřeba. Teď už jen počkat na výsledky, které jsou garantované a dostaví se. Nebo ne?

SEO zakopaný pes

Celková cena je tedy 2250 Kč za optimalizaci, která má zajistit stálou vysokou pozici ve vyhledávači a má zvýšit návštěvnost. Nabízí se otázka, kolik lidí si zaplatilo totožnou službu a kolik lidí na té první stránce výsledků bude? Některé věci nemohou fungovat již z principu a nemá tak cenu za ně utrácet. Hned taky vysvětlím proč.

SEO samo o sobě není žádná složitá věda. Dostat web do popředí vyhledávače je hlavně o selském rozumu. To by ale nebylo internetové prostředí, aby se nenašel někdo, kdo najde okamžitý lék na zlepšení pozic ve vyhledávači. Zpravidla platí, že nefungují žádné metody, které jsou příliš umělé. Každý postup musí být přirozený a působit tak, jako by ho vytvořil sám uživatel internetu. Velice často se tento přístup překrývá s postupem, který je záměřen přímo na uživatele a výhody, které on sám čerpá. Ideální je tvořit odkazy pro uživatele, ne pro vyhledávače.

Automatická registrace do vyhledávače: zdarma

Jak celá registrace do vyledávače probíhá? Není vůbec divu, že je zdarma protože proces registrace nejen není složitý, ale proces není žádný. Více o registraci prozradí sám Google.

Vyhledávače totiž fungují tak, že postupně jejich systém pochází celý web a ukládá ho do tzv. indexu. Z indexu pak vybírá výsledky vyhledávání. To znamená, že pokud se stránka dostane do indexu, již může být zobrazena ve výsledku vyhledávání.

Do indexu se stránka dostane pomocí externích odkazů nebo pomocí manuální registrace stránky. Uvedem si krátký příklad. Pokud by jediná zaregistrovaná stránka v indexu byla Seznam.cz, tak by se do ní další stránky mohly dostat tím způsobem, že by v Seznamu měly umístěn svůj odkaz. Takto by se do indexu mohli dostat např. Novinky.cz, Sport.cz a další.

Index vyhledávače

Index vyhledávače

Jediné pozitivum na nabízené registraci do vyhledávače tedy je, že za ni není nic účtováno. Že je to tak trochu tahání za nos, je věc druhá.

Registrace do záložkovacích webů: 100 Kč

Registrace do záložkovacích webů bohužel nemá cenu ani té stokoruny. Důvod je podobný jako u katalogů. Sice získáte odkaz na svoje stránky, ale ze stránky, kde je dalších několik desítek odkazů. Link-juice neboli efekt, který jeden odkaz přenáší na stránky jiné se totiž poměrně dělí podle počtu odkazů, které jsou na této stránce obsaženy. Nejvíce link juicu tak přenese stránka, která obsahuje pouze jeden externí odkaz a nejméně taková, která obsahuje nejvíce umístěných odkazů.

Kolik samotná stránka má tohoto link-juicu? Přesně tolik, kolik na ni směřuje odkazů. Celkový efekt, který stránka předává je závislý na počtu odkazů, který na tuto stránk směřují. Záložkovací web ho bude mít velice malý, protože ze vnějšku na něj směřuje jen málo odkazů. Kdo by taky hodnotně linkoval na záložkovací web a ne přímo na konkrétní příspěvky.

O tom jak se přenáší efekt odkazů, neboli link-juice se můžete více dočíst zde nebo zde.

Napsání 5PR článků s publikací na PR weby: 500kč

Už je tomu několik let, co se dostaly i české weby do hledáčku Googlu a byly postiženy penalizací. PR webům jsou snižovány a vynulovány jejich PageRanky, čímž se odkazy z nich stávají bezcenné. Přímo Google v těchto případech argumentuje porušením pravidel pro webmastery, který může spočívat v umístění umělých nebo nepřirozených odkazů.

Pro PR weby platí i argumenty ohledně záložkovacích webů, pokud nejsou žádnou autoritou na internetu, nemohou ani žádnou část své autority předat dál.

Vytvoření 3 minisites: 900kč

A jsem zase u toho stejného problému. Umělá tvorba stránek, nulová autorita minisite a tudíž nulová hodnota předaného link-juicu. Kdybyste vlastnili vyhledávač, jak velkou hodnotu byste přiřadili odkazu z tohoto webu?

Obvykle se microsite skládá pouze z několika stránek a jejím účelem je podpora hlavního „mateřského“ webu. Texty nejsou kvalitní a vytvoření nove microsite je přímočará záležitost. Vytvořím – Umístím texty – Nechám být. Nově vytvořená microsite, která nemá žádný účel, nikdo na ni nechodí a nemá žádné odkazy z vnějšku nepředá žádný efekt a ani z ní nebudou proudit návštěvníci. Jak by se tam také dostali?

Problémem microsite je, že pokud má být užitečná, je potřeba se k ní chovat jako k samostatné stránce, která bude kvalitně napsaná, bude pro uživatele přínosná a bude plnit nějaký konkrétní účel. V tu chvíli se už ale nejedná o microstie, nebo?

Mohou existovat kvalitní microsite, které skutečně pomáhají a hlavní web podporují. Bohužel to zpravidla není případ českého internetu. Velice pěkné shrnutí o minisites je na blogu Martin Kolčaby.

50x linkbuilding do tématických diskuzí: 750kč

Do přirozeného odkazového profilu odkazy z tematických diskuzí patří, podmínkou však je, že je potřeba mít obsah, na který se dá odkazovat takovým způsobem, aby byl v diskuzi skutečně přínosem.

Kvalita tohoto bodu je poměrně sporná a velice záleží na skutečném provedení linkbuildingu. Při linkbuildingu si člověk musí dát pozor na to, aby netvořil pouze komentářový spam, který žádný správce neocení. V takovém případě budou příspěvky daného uživatele blokovány nebo v horším případé bude blokováná jeho IP adresa nebo příspěvky obsahující url adresu webu, který má být tímto způsobem propagován.

Pokud splníte při linkbuildingu tyto podmínky může být linkbuilding do diskuzí přínosem:

  1. Musí se jednat o tématickou diskuzi
  2. Web musí obsahovat dostatečně kvalitní odpovědi, aby byl v diskuzi přínosem
  3. Nesmí se jednat pouze o spam
  4. Diskuze musí mít povolené přidávání odkazů
  5. Odkaz nesmí být s atributem nofollow (v ideálním případě, ale při splnění ostatních požadavků je nofollow odkaz přínosem)

Kvalita není hned

Věčný problém SEO mágů zde asi ještě velmi dlouho bude, ale pravděpodobně se bude jejich počet čím dál více snižovat, hlavně kvůli neúspěchu jeijch optimalizace, který je nevyhnutelný. Při zhodnocení kvality výše uvedeného postupu optimalizace je jeho efekt na Seznam.cz nízký, na Google prakticky nulový.

Jak již bylo zmíněno v jiných příspěvcích, SEO balíčky nefungují a ani fungovat nebudou. Neexistuje žádná instantní a rychlá metoda optimalizace, která by během týdne zajistila stálý přísun návštěvníků z vyhledávání. Při optimalizaci webu platí, že z dlohodobého hlediska neobstojí žádná strategie, která je optimalizací pouze pro vyhledávače. Nicméně optimalizace, která je dělána ve prospěch návštěvníků webu je i vyhledávačem náležitě oceněna.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>