Home / PPC / Jak zvýšit návštěvnost webu?

Jak zvýšit návštěvnost webu?

Jedním z cílů internetových stránek je návštěvnost, skrz kterou se dají prosazovat další cíle, kterých má internetová stránka dosáhnout. Je jedno jaké cíle to jsou, ale bez návštěvnosti se  jich zpravidla nedá nedosáhnou. Eshop bez návštěvníků nic neprodá stejně jako informační web nepředá žádné informace, které obsahuje. Vybudovat od základu novou webovou stránku a dostat na ni pravidelný traffic není tak jednoduché, jak může na první pohled vypadat a bez rozpočtu na placenou návštěvnost to rozhodně není záležitost na jedno odpoledne. Návštěvnost je jedním z klíčových ukazatelů webu (a možná i nejdůležitější), a proto si řekneme, jak zvýšit návštěvnost a zmíníme, co je pro který typ webu nejoptimálnější.

Naše služby

Chci vědět víc

Proč vybrat nás?

Chci vědět víc

V případě větších stránek trvá spuštění, včetně programování, přípravy obsahu aj., řádově až několik měsíců. Dalších několik měsíců můźe trvat zaběhnutí webové stránky takovým způsobem, aby se umisťovala ve vyhledávačích, nebo si vytvořila takové jméno, aby ji lidé sami navštěvovali. Jak ale k návštěvnosti v takovém případě přijít?

SEO návštěvnost

Návštěvnost webu – OM Solutions s.r.o.

Kde se návštěvnost bere?

Pro analýzu návštěvnosti je vždy potřebné mít internetový nástroj, který podrobně zdroje a objem návštěvnosti sleduje. Nejznámějším a asi nejpoužívanějším nástrojem na analýzu trafficu je Google Analytics. Není však zdaleka jediný, existuje hned několik alternativ (recenze alternativ zde), které poslouží minimálně stejně dobře.

Pokud si tedy v Google Analytics rozkliknete záložku akvizic (anglicky „acquisitions“) a objeví se vám u navštěvovaných stránek tabulka, která je strukturou podobná s následující.

Jak zvýšit návštěvnost - Návštěvnost z Google Analytis

Zdroje návštěvnosti – Google analytics

Google analytics nejenže sleduje počty návštěv, ale můžete sledovat jejich rozložení na jednotlivé příchozí kanály. Pro optimalizaci webu je nejsměrodatnější kolonka Organic search, která zobrazuje návštěvnost z internetových vyhledávačů. V obrázku není znázorněna navíc placená reklama z PPC reklam (zobrazena jako „Paid Search“) a „Display“, reklama z internetových bannerů (Adsense, exoclicks aj).

Rozdělení návštěvnosti podle typu zdroje je pouze špičkou ledovce v porovnání s tím, co všechno Analytics poskytují za data. Doporučujeme se s ním dobře seznámit, protože bez potřebných dat o návštěvnosti nebudou další akvizice tak efektivní.

Zvyšujte návštěvnost pomocí PPC kampaní

Zvýšit návštěvnost pomocí cílených PPC reklam je ideální pro toho, kdo má zájem rychle přivést návštěvníky. Strategií PPC reklam je několik druhů, můžete si budovat jméno, získávat konvertující zákazníky nebo se snažit získat návštěvníky pro jinou formu konverze (odběr novinek, newsletterů apod.)

Výhody a nevýhody

Oproti optimalizaci pro vyhledávače je hlavní výhodou PPC kamapní rychlost, kterou jsou schopny přivést návštěvníky. Je to ale i její slabina. Když jsme se zmínili o slabině PPC kampaňe v souvislosti s její rychlostí, měli jsme na mysli, že stejně rychle může návštěvnost zase poklesnout. Při PPC kamapních nezáleží na tom, jak je inzerovaná stránka dlouho registrovaná, jaký je její obsah ani jak jsou kvalitní informace na ní obsažené. Jedinou relevantní hodnotou k zisku návštěvnosti je dostatečný kredit v nástroji vyhledávače (pro Seznam  SKlik, pro Google Adwords).

Princip PPC kampaní je velice jednoduchý a kampaň se dá nastavit velice rychle. Problémem je její úspěšné nastavení takovým způsobem, aby kampaň byla výnosná. Proto je doporčován pravidelný monitoring kampaňe a její úprava podle konkrétní situace. Pro minitoring kamapaní můžete využít typicky nástroje zabudované přímo v Adwords nebo Skliku ve spolupráci s Google Analytics.

Kvalita PPC inzerátu a konverzní schopnost cílové stránky

Pro zobrazení inzerátu není důležitá pouze částka, kterou její inzerent nabízí za proklik, ikdyž je nejsilnějším faktorem. Vedle částky za proklik je dále zohledňována kvalita a relevantnost inzerátu k dané vyhledávací frázi.  Do řazení PPC reklam se dostává i malá část „SEO efektu“, který zohledňuje shodu klíčového slova a textu inzerátu. Na první pozici v řazení jednotlivých inzerátu se můžete dostat i při nižší častce než je momentální nejvyšší nabízená částka, musíte ale nižší částku kompenzovat kvalitou inzerátu.

Konverzní schopnost cílové stránky

To co dělá systém inzerování formou pay-per-click reklam skutečně výnosné, je schopnost cílové stránky (landing page) zaujmout a přimět návštěvníka ke konverznímu chování. Správné rozložení bloků na stránce, přehlednost, jasně viditelné „call to action“ tlačítka, to vše dělá z běžné stránky konverzní stránku, která přináší zisk v podobě nákupu v eshopu nebo jakékoliv jiné činnosti.

Přivést zákazníky na web je pouze jedna část procesu, který dělá stránku výnosnou činností. V druhé části musíte přimět zákazníky utrácet a to nejlépe i za to, co původně nechtěli. Na druhé části je závislá výnosnost kampaňe a její ROI. Před zavedením kampaně je žádoucí provést alespoň jednoduchý výpočet vycházející ze stávající konverzní míry stránky. Tento výpočet může být značně zkreslený, protože se na stránku nedostane pokaždé tak cílený zákazník, jak ho může přivést PPC inzerát, ale znát alespoň orientační číslo nemůže být na オンライン カジノ škodu.

Jak zvýšit návštěvnost pomocí SEO

Zatímco PPC kampaně jsou schopné zvýšit návštěvnost webu prakticky okamžitě od jejího úplného nastavení a schválení systémem, optimalizace webu (SEO) je činností dlouhodobou. Při budování stránky může trvat několik týdnů až měsíců, než se stránka dostane do výsledků vyhledávání na relativně rozumných pozicích.

Stejně jako v případě PPC, na jedné straně se jedná o nevýhodu, na straně druhé o výhodu. Pokud se vyhýbáte činnostem, které by mohly stránce vyloženě uškodit, můžete na daných umístěních zůstat velice dlouho. Ale nejen to, pokud obsah stránky bude dostatečně kvalitní na to, aby na něj bylo odkazováno na jiných stránkách, může i nadále ve výsledcích vyhledávání růst.

Obecná vs. longtail keywords

Z jakých slov se návštěvnost bere? Při hodnocení obsahových webů z výsledků návštěvnosti vyplývá, že vysoce hledaná obecná slova přináší návštěvnost, ale zdaleka ne takovou jako součet longtailových frází.

Dalším důvodem pro soustředění se na longtailové fráze je fakt, že longtailové fráze jsou mnohem víc konverzní. Pokud nékdo zadá do vyhledávače pouze soulsoví „tenisové rakety“ nemá ještě konkrétní představu o tom, jakou by si chtěl koupit a pravděpodobně zatím pouze prozkoumává, které zboží pro něj bude nejvhodnější. Pokud již někdo zadá klíčové slovo „tenisová raketa babolat aero pro drive“ má již konkrétní požadavek a je pravděpdobné, že toto zboží již má vybrané a minimálně o koupi uvažuje.

Jak si zajistit trvale proudící traffic?

Nyní se dostaneme od teorie o něco více k praxi a pokusíme se najít odpověď na otázku, co dělat v případě, že si chceme zajistit plynulou a relativně trvalou návštěvnost z vyhledávače? Podle typu webu můžeme zvolit jeden ze dvou způsobů. U obou způsobů je základem získání odkazů směřujících na web, ale přístup, jak tyto odkazy získat, je odlišný.

Obsahový marketing

Obsahový marketing je strategie získání návštěvnosti pomocí množství kvalitního textu, který na webu je a týká se jeho tématu. Podstatou obsahového marketingu je tvorba obsahu, který je kvalitní a poutavý natolik, že jej čtenáři dále doporučují a odkazují na něj ve svých příspěvcích nebo veřejných diskuzích.

Dalším výhodou je, že web sám poskytuje množství různorodých odpovědí, které se mohou ve vyhledávači zobrazit jako relevantní pro určitá klíčová slova.

Obsaový marketing, ale není vhodný pro všechny typy webů a pro všechny typy autorů. Obecně platí pravidlo, které říká, že pokud není o čem psát, je lepší nepsát vůbec.

Cílený linkbuilding

Linkbuilding, neboli tvorba odkazů, zahrnuje cílené umisťování odkazů na internetu, které směřují na daný web. Existuje mnoho způsobů, jak zpětný odkaz získat. Mezi nejčastější způsoby získání odkazů lze zařadit odkazy z komentářů, diskuzních fór, recenzemi na cizích webech, umístění tematických článku a mnoho dalších.

Nejdůležitější při samotném linkbuildingu je dodržovat správné postupy a pravidla a netvořit odkazy pouze pro vyhledávače. Pravidla pro správné zíkávání odkazů se řídí pravidly pro webmastery umistěnými zde. O nesprávných postupech při tvorbě odkazů a nevhodných praktikách při optimalizaci jsme sepsali článek, který shrnuje základní neřesti v oblasti optimalizace.

Pokud jste se dočetli až sem, budeme velice rádi, pokud nám zanecháte zpětnou vazbu ke článkům a řeknete nám své postřehy ohledně zvyšování návštěvnosti webů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>