Home / SEO / Jak NEoptimalizovat web?

Jak NEoptimalizovat web?

Po celém internetu je mnohou informací, které se týkají optimalizace pro vyhledávače a internetového marketingu obecně. Není to nic překvapivého, každý si dnes může založit blog nebo webovou stránku, začít publikovat a nezáleží na tom, zda se jedná o experta nebo ne. Když si k tomu připočteme fakt, že většina SEO specialistů je schopná si vytvořit web a rozumně ho spravovat, vyjde nám, že webů je o dost víc než je potřeba. Důsledkem toho se mohou šiřit informace, které nejsou z části nebo dokonce vůbec pravdivé.

Možnost šířit své myšlenky není jediným důvodem nepravdivých informací, které se na internetu objevují. Důvodem je i samotné SEO, které se neudstále vyvíjí a pravidla vyhledávačů se mění. Držet se aktuálních trendů je pak základním předpokladem toho, že publikované informace jsou správné a pravdivé. Nejlepším způsobem, jak se držet trendů jsou sociální sítě. Většina odborníků si udržeuje živý profil na twitteru, kde sdílí aktualní informace ze světa SEO.

Zkusíme se zde zmínit několik informací, které nejsou tak úplně pravidvé a často se v ně věří. A co jsou jedny z největších problému, které se v SEO dají zbabrat? Tady je máte.

Jak NEoptimalizovat web?

Duplicitní obsah – více stránek se stejným textem

Pokud se na více stránkách objevuje totožný obsah, označuje se za duplicitní a vyhledávací algoritmy to nevidí vůbec rádi. Typický příklad duplicit, které mohou škodit je, pokud web publikuje obsah, který je na stránkách jiných webů zároveň s odkazem na zdroj informací. Přitom pokud se vyskytne nabídka, že jiný web bude s odkazem publikovat cizí obsah, zní to jako výhodná spolupráce. Z textu mohou přijít nový návštěvníci, kteří by se na původní web jinak nedostali. Odkaz splňuje všechny požadavky, které by měl mít, ale je zde jeden háček. Tím háčkem je Google Panda. Obzvlášť nebezpečné to je v případě, že obsah přebírá web s vyšším rankingem od vyhledávače. V takovém případě se bude ve vyhledávači umisťovat nad původním webem a ještě si původní web říka o Pandí penalizaci.

Na internetu se ale může objevit duplicitní obsah. Jeho publikace však musí být řádně ošetřena a samotný odkaz na konci textu na původní zdroj nestačí. Pro úplné oštření duplicitní obsahu je potřeba zařadit do hlavičky každé duplicitní casino online stránky meta tag  „canonical„. Jak na to se dozvíte přímo v nápovědě googlu.

Duplicity se neporovnávají pouze mezi různými doménami a webovými stránkami. Duplicity a postih za ně může vzniknout i na základě duplicitního obshahu na jendnom webu. To je typická situace pro provozovatele E-shopů, kteří mají jeden produkt zařazený ve více kategoriích. Řešením je vytvoření jedné hlavní URL adresy produktu a ostatní URL adresy jsou pomocí tagu „canonical“ odkázany na hlavní adresu produktu.

Všechny nekvalitní odkazy musí pryč

Není pochyb o tom, že nekvalitní odkazy, které směřují na web, jej mohou poškodit. Nekvalitní odkazy jsou neustálým problémem a každý větší web jich měsíčně nekolik získá z katalogů, které pouze replikují obsah ostatních, a jiných internetových agregátorů. Jen menšina stránek dostane penalizaci za nekvalitní odkazy a jsou to zpravidla weby, u kterých je jasné, že se snaží odkazy manipulovat s výsledky vyhledávání.

To neznamená, že není nutné se o odkazový profil starat. Pokud je v odkazovém webu přítomný velký počet umělých odkazů, které někdo uměle vytvořil, je možné penalizaci dostat. Při odstraňování odkazů je doporučeno odkaz trvale odstranit přímo z webu a až pokud to není možné, distancovat se od něj v Google Disavow tool. (Další tipy pro optimalizaci webu si můžete přečíst zde)

Kupování odkazů

Kupovat odkazy nebo nekupovat? V pravidlech určených pro webmastery je jasně naspáno, že kupování odkazů je považováno za pokus o manipulování výsledků vyhledávání a web, který odkazy kupuje, za to může být posihnut.

Po všech těch snahách o získání odkazu, aby se stránka lépe zobrazovala ve vyhledávači, počítání kolik  je potřeba odkazů na dosažení první pozice a kdo ví co všechno se často zapomíná na důležitý aspekt odkazu. Pokud je odkaz umístěný na dobrém místě, tak není v samém výsledku důležité, jestli web posune o pět, deset nebo patnáct pozic. Takový odkaz hlavně přivede návštěvníky, kteří mohou nakupovat, objednát nebo jakýmkoliv způsobem přinášet profit webu.

Najít takové místo k umístění odkazu a být postihnut za to, že je odkaz koupený? A to vše jen proto, že si vyhledávač myslí, že jde o manipulování výsledků. To by nedávalo žadný smysl a i takové případy mají své řešení. Tím je „nofollow“ atribut odkazu.

Nofollow atribut

Existují dva způsoby jak dát při procházení stránky vyhledávači najevo, že odkaz nemá být sledován a nemá být zohledněn pro účely řazení výsledků vyhledávání. Jedna z možností je vložit meta tag do hlavičky celé stránky. V takovém případě robot nezohledňuje celou stránku a všechny odkazy z ní bere jako nofollow odkazy. Do <header> tagu stránky vložíme tento odkaz

<meta name=“robots“ content=“nofollow“ />

Druhá možnost, častěji využíváná, spočívá v umístění tagu  rel=“nofollow“ přímo mezi atributy odkazu. Výsledný odkaz tak může vypadat například takto:

 <a href=“http://omsolutions.cz/seo/tipy-optimalizaci-webu/“ rel=“nofollow“>zde</a>

Vyšší bounce rate = nižší rank webu

V někteŕych starších článcích se objevovalo pravidlo, že čím má stránka vyšší bounce rate, tím jsou nižší ranky celého webu. Pravda je ta, že bounce rate neovlivňuje hodnocení stránek, které mají bounce rate vysokou. Plyne to nejen ze zkušeností, ale dá se to vysledovat i z definic googlu na Bounce Rate. Sám říká, že Bounce rate mají weby, které obsahují pouze jednu stránku  apod. Byly by pak takové stránky automaticky vyřazeny z indexu? Vysoká bounce rate nevypovídá nic o kvalitě webu a informacích, které jsou zde umístěny.

Mnohem žajimávější  je diskuze o bounce rate směřující do SERPu. Jedná se o případ, kdy se návštěvníku po shlédnutí stránky během krátké doby vrátí zpět do stejného vyhledávání a rozhodne se pro jiný výsledek. Google toto chování sleduje a vyhodnocuje tak spam ve vyhledávání a pochopitelně se ho snaží zbavit. Ve výsledku pro poctivé provozovatele webu znamená, že na web nebudou směřovat naprosto nerelevantní návštěvníci.

Co říci závěrem?

Na internetu se stále objevují a pravděpodobně ještě dlouho budou objevovat navzájem si odporující názory, které postaví nejednoho webmastera před složité dilema. Občas se názory SEO specialistů odlišují obdobně jako názory právníků, každý má tu svoji pravdu a za tou si stojí. Pokud se řeší, zda je nějaká informace nebo pravidlo týkající  se optimalizace pravdivá nebo ne, je nejjednodušší pravdu odhalit pomocí dvou otázek:

  • Jak byste se rozhodli, kdybyste byli na místě vyhledávače a snažili se poskytnout co možná nejvíc kvalitní výsledky vyhledávání?
  • Je možné toto pravidlo vztáhnout na všechny weby bez toho, aby byly postihnuty stránky, které nemají o optimalizaci ani ponětí?

A nakonec se každý rozhodne po svém!

Comments are closed.